Kategóriák
 
 
 
 
 
Visszaküldési politika

VALTEC spol. s r. o.
Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec, azonosítószám: 36 628 484
Bejegyzés a Besztercebányai Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásában, részleg: Sro, betét száma: 9516/S.
(a továbbiakban: „VALTEC”)

Általános rendelkezések

1.    A jelen Reklamációs eljárás szabályozza az áru vagy szolgáltatás hibája esetén a reklamáció módját, helyét, a reklamáció megoldásának eljárását és a garanciális javítás módját. Ez az eljárás a VALTEC által eladóként fogyasztóknak vagy partnereknek értékesített árukra és szolgáltatásokra vonatkozik. A jelen panaszkezelési eljárásban használt kifejezések a VALTEC Általános Szerződési Feltételeiben meghatározott jelentéssel bírnak. A panaszokat a jelen panaszkezelési eljárás és az alábbi rendelkezések szerint kell kezelni:

a.    A 40/1964. sz. törvény, Polgári Törvénykönyv.
b.    Az 513/1991. sz. törvény, kereskedelmi törvénykönyv.
c.    108/2024 sz. törvény a fogyasztóvédelemről,
d.    391/2015. sz. törvény a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezéséről.
e.    A VALTEC általános szerződési feltételei.

2.    A fogyasztó az áru vagy szolgáltatás megvásárlása előtt megismerte a jótállási és reklamációs feltételeket, és megerősítette, hogy azokkal egyetért.
3.    A reklamációkat nyitvatartási időben a VALTEC üzletközpontjában 07:30 és 16:00 óra között, vagy a VALTEC címére történő elküldéssel lehet kezelni.
4.    Elérhetőségek VALTEC

VALTEC spol. s r.o., Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec, 962 21 Lieskovec
e-mail: info@valtec.hu
telefon: +421 918 760 086

1.    JÓTÁLLÁSI IDŐSZAK ÉS AZ IGÉNYÉRVÉNYESÍTÉS HATÁRIDEJE

1.    A fogyasztó az áru megvásárlásától számított 24 hónapos időtartamig jogosult igényt érvényesíteni, kivéve, ha az árun vagy a jótállási jegyen ettől eltérő időtartam van feltüntetve.
2.    A reklamáció időpontja az a nap, amikor a reklamált árut az összes vonatkozó dokumentummal együtt a VALTEC-nek átadták.

2.    A GARANCIÁLIS JAVÍTÁS HATÁLYA ALÁ NEM TARTOZÓ ÁRUK

1.    A fogyasztó köteles az árut csak rendeltetésszerűen, a használati utasításnak megfelelően, valamint az általánosan ismert szabályok és eljárások betartásával használni. A jótállás csak a nem a fogyasztó által okozott hibákra vonatkozik, azaz a hibás anyagból vagy gyártási hibából eredő hibákra. A garancia nem terjed ki azokra a hibákra, amelyeket különösen az alábbiak okoznak:

a.    nem megfelelő kezelés és a használati útmutatóban foglalt utasítások be nem tartása (túlterhelés, leesés, a hálózati kábelnél történő felemelés, ...).
b.    a normál használatból eredő kopás (szén, csapágyak, tápkábel)
c.    a termék szükséges karbantartásának, ápolásának és tisztításának elhanyagolása.
d.    nem megfelelő karbantartás (poros környezetben történő munkavégzés esetén, pl. sűrített levegővel való fújás elmulasztása).
e.    idegen testek (pl. homok, kavicsok) által okozott sérülés)
f.    illetéktelen személy általi manipulálás
g.    nem megfelelő pótalkatrészek használata
h.    természeti katasztrófa (eső, jég, hó, árvíz, ...).
i.    a szerszámok rendeltetésétől eltérő célra történő használata
j.    a szerszám nyilvánvaló túlterhelése a szerszám felső teljesítményhatárának tartós túllépése miatt (a háztartási használatra szánt szerszámokat professzionális célokra használják).
k.    figyelmetlenség miatt (rossz hálózatra való csatlakoztatással)
l.    lejárt szavatossági idejű üzemanyag használata
m.    a ventilátorfedél szennyeződése miatti túlmelegedés.

3.    HOGYAN KELL IGÉNYT BENYÚJTANI

1.    Ha a fogyasztónak reklamációja van, a VALTEC köteles a reklamációt megfelelően megvizsgálni és annak kezeléséről haladéktalanul, bonyolultabb esetekben három munkanapon belül, de legfeljebb 30 napon belül dönteni. Ez a határidő nem tartalmazza a hiba szakszerű értékeléséhez szükséges időt. Ez a határidő a terméknek a VALTEC részére történő átadásának napjától kezdődik, annak minden részletével együtt. A reklamáció benyújtásakor a fogyasztó köteles benyújtani: a. a vásárlást igazoló bizonylat (blokk vagy számla) másolatát b. a jótállási jegyet.

2.    A VALTEC írásbeli visszaigazolást állít ki a reklamáció beérkezéséről a termék állítólagos hibájának leírásával (a továbbiakban: reklamációs levél).

3.    A reklamáció megfelelő elbírálásához szükséges, hogy a reklamált termék teljes (a mellékelt tartozékokkal együtt) és tisztított legyen.

4.    Ha a hiba kijavítható, a fogyasztó jogosult arra, hogy a hibát ingyenesen, megfelelően és időben kijavíttassa. A VALTEC jogosult a javíthatatlan terméket egy új, azonos típusú és műszaki paraméterű termékkel helyettesíteni. A piacon már nem kapható régebbi termék esetében a terméket olyan megfelelő helyettesítő termékkel kell helyettesíteni, amelynek műszaki paraméterei teljes mértékben helyettesítik a javíthatatlan terméket.

5.    A reklamáció attól a pillanattól kezdve tekintendő elintézettnek, amikor a fogyasztót a reklamáció elintézésének módjáról értesítették. A fogyasztó e-mailben kap értesítést a panasz rendezésének módjáról. Abban az esetben, ha a fogyasztó helytelen elérhetőséget ad meg, és emiatt nem lehet a fogyasztót tájékoztatni a panaszkezelés módjáról, a panasz az e-mail kézhezvételét követő 3. napon a panaszkezelésről szóló írásbeli, e-mailben küldött értesítés alapján a panaszt elintézettnek kell tekinteni.

6.    Az áru átvételekor a fogyasztó köteles bemutatni a reklamáció benyújtásakor kiállított panaszlevél másolatát.

7.    Ha megállapítást nyer, hogy a kifogásolt áru nem hibás, vagy nem felel meg a jótállási igény feltételeinek, akkor a reklamáció megalapozatlannak minősül, és a kifogásolt árut visszaküldjük a fogyasztónak. A VALTEC fenntartja a jogot a fogyasztóval szemben, hogy az indokolatlan reklamációval kapcsolatban felmerült költségek (szállítási költségek, a hiba felmérésének költségei) megtérítését követelje. A VALTEC-nek jogában áll el nem rendezett reklamáció esetén zálogjogot érvényesíteni (a Polgári Törvénykönyv 151. §-a).

8.    Ha a fogyasztó a rendezett reklamációt nem veszi át az előírt határidőn belül (a reklamáció keltétől számított 30 napon belül), a VALTEC 6 hónapon keresztül minden késedelmes nap után 1,- EUR tárolási díjat számíthat fel a fogyasztónak. Ezen időszak után a VALTEC fenntartja a jogot, hogy az áruval rendelkezzen.

9.    ALTERNATÍV VITAKEZELÉS Az alternatív vitarendezéssel kapcsolatos információkat az Általános Szerződési Feltételek 6. cikke tartalmazza.

10.    ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK A személyes adatok megadására és feldolgozására vonatkozó információk az Adatvédelmi szabályzatban találhatók. Ez a panaszkezelési eljárás 2024. július 1-jétől hatályos.

LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK: